نتفلیکس در آغاز یک ایدهی خیالی بود؛ چیزی که برای اولین بار توسط این تیم اختراع شد. کمی بعد این ایده را به یک طرح کسبوکار تبدیل کردند و در طول یک سال به آن جان دادند. تیم نتفلیکس به جنگ یک صنعت مستقر و تمام عیار رفته بود. آرزویی که به محض افتتاح سایت به حقیقت پیوست. تیم نتفلیکس انتظار نداشت از همان روز اول به چنان موفقیت یا توجهی دست پیدا کند از این رو همگی احساس وظیفه میکردند تا در هیچ کاری کم نگذارند و خرابهکاری نکنند. کیش با خودش فکر میکرد: انگار در موقعیتی هستیم که یک ببر را از دمش گرفته باشیم. او همان شب افتتاح به خانه رفت و به همسرش گفت که با وجود همهی کارهایی که برای نتفلیکس کردهاند معلوم نیست چه اتفاقی قرار است برای آن بیفتد. همسرش به او پاسخ داد: «فکر کن صاحب یک نوزاد شدی؛ حالا دیگه به دنیا اومده. میخواهی باهاش چه کار کنی؟» نتفلیکس واقعا مانند یک نوزاد، شب بیداریهای زیادی را به والدینش چشاند. رشد شرکت در همان سال اول باعث شد ضربههای زیادی به دو الگوی تجاری دیگر یعنی قالب وی.اچ.اس و مغازههای کرایهی فیلم وارد شود. هفته نامه آدیوو یک۶ یک هفته پس از افتتاح سایت نوشت: «درهفتهی گذشته برای استفاده از نتفلیکس با مشکل مواجه شدیم و به نظر میرسد تنها نبودیم. گردانندگان آن روی صفحه اول نوشته بودند: متأسفانه به دلیل تقاضای بالا ممکن است با کندی سرعت مواجه شوید. سخنگوی این شرکت گفته تعداد بازدیدکنندهها از زمان افتتاح وبسایت در۱۴ آوریل بسیار زیاد بوده است اما در عین حال هیچ آماری از تعداد مراجعه کنندهها ارائه نداده است. با این وجود او گفت که از زمان افتتاح وبسایت، ظرفیت آن را سه برابر کردهاند تا پاسخگوی تقاضاهای زیاد باشد. از این رو در پایان هفته شاهد افزایش کارایی وبسایت بودهایم». سرعت فروش دستگاههای پخش دی. وی. دی. در روز افتتاح وبسایت نسبت به دستگاههای ضبط و پخش کاستهای و یدئو بسیار بیشتر شده بود؛چهارصد هزار دستگاه در شش ماه نخستین که از عرضهی این قالب در مارس ۱۹۹۷ گذشت. دو سال طول کشید تا دستگاههای وی.اچ.اس توانستند به نیمی از این آمار برسند. قیمت این دستگاهها هم به سرعت در حال کاهش بود به طوری که در آور یل ۱۹۹۸ قیمت میانگین یک دستگاه پخش در امریکا به پانصد و هشتاد دلار رسیده بود در حالی که تنها یک سال قبل هزاروصد دلار بود. برای مطالعه بیشتر به فایل کتاب مراجعه کنید.