نتفلیکس در سال ۱۹۹۸معادل یازده میلیون دلار ضرر ثبت کرده بود. البته این رقم برای یک کسب و کار نو پا، غیرمنتظره یا زیاد تلقی نمیشد. اما روند نزولی شرکت بسیار تأثیرگذار و خطرناک به نظر میرسید. نتفلیکس با واگذاری فروش دی. وی. دی. به آمازون بیشتر مشکلات مالی شد. شرکت به پول نیاز داشت، آن هم پول خیلی زیاد، تا بتواند پاسخگوی کوپنهایی باشد که از زمان افزایش فروش دستگاههای پخش دی. وی. دی. در کریسمس افزایش پیدا کرده بودند. ضروریترین کار این بود که یک انبار دی. وی. دی. ساخته شود و برنامهنویسان جدیدی استخدام گردند تا بتوان به روند روبه رشد افزایش ترافیک وبسایت پاسخ مناسب داد. فروش دستگاههای پخش دی. وی. دی. تا ژانو یه ۱۹۹۹ به یک میلیون و صد هزار عدد رسیده بود و اگر همانطور پیش میرفت تا پایان آن سال این میزان به چهار میلیون میرسید. هزینهی ساخت کتابخانهی دی. وی. دی. نتفلیکس که در این زمان به سه هزار عنوان رسیده بود به همراه ورود فیلمهای جدید افزایش مییافت. راندولف شروع به طراحی و آزمایش قابلیتها و مدلهای کسب و کار جدید کرد به این امید که به سرمایهگذاران نشان دهد که شرکت در حال رفع مشکل عدم بازگشت مشتری هاست. راندولف و مهیر وبسایت را طوری طراحی کرده بودند تا به شکل یک سکوی تحقیقات بازاریابی عمل کند، به این شکل که برای هر کاربر نسخهی خاصی از صفحه را نمایش دهد و به مشتریهای آزمایشی قابلیتهای جدید را نشان دهد.