شکست داتکام برای شرکتهای سیلیکونولی نسخهی دیگری از طوفان شن داستبول بود. مهندسان جوان نرمافزار که در این زمان به جای دستمزد، سهام بیارزش دریافت میکردند، وحشتزده در میان برهوت دفاتر متروکه با ناامیدی به دنبال کار میگشتند. بسیاری از آنها به دانشگاه برگشتند تا بعدا بتوانند به عنوان وکیل یا حسابدار استخدام شوند. بازار سرمایه، پنج میلیارد دلار از ارزش دارایی خود را از دست داد. بسیاری از مردم، دست و دل بازی کارآفرینان و سرمایهگذاران بیتجربه اینترنتی را عامل شکست این اقتصاد میدانستند. نرخ ظهور وبسایتها به کسری از آنچه در سالهای پرشکوه دهه ۱۹۹۰ جریان داشت رسید و شعار اقتصاد جدید ۱۵ که میگفت «سریع بزرگ شو و به سود کاری نداشته باش» به افول گرایید. هستینگز در این زمان تلاش میکرد به بورس والاستریت ثابت کند که ماندگاری نتفلیکس در تراژدی داتکام به شانس ارتباطی ندارد. او در مصاحبههایی که در اوایل سال ۲۰۰۱ انجام داد با اعتماد به نفس بالا اعلام کرد نتفلیکس تا پایان آن سال به پانصد هزار نفر مشترک و تراز مالی مثبت دست پیدا خواهد کرد. دادههای واحد بازاریابی کیلگور نشان میداد روند بازگشت مشتریها به سایت بالاخره در حال رشد است. برای مطالعه بیشتر به فایل کتاب مراجعه کنید.