بلاکباستر آنلاین در حالی که با نرمافزار قدیمی و مشکلات فهرست عناوین فیلمها دست و پنجه نرم میکرد، در سه ماهه نخست فعالیت، بیش از نیمی از تمام ثبتنام کنندگانی که برای اولین بار به عضویت سرویس کرایه آنلاین در آمدند، به خود اختصاص داد. این اختلاف دو دلاری در قیمت کمک کرد تا ترافیک کاربران از نتفلیکس به سوی بلاکباستر آنلاین بیاید اما متقاعد کردن ثبتنام کنندگان برای پایبند ماندن به سرویس بلاکباستر پس از دوره آزمایشی رایگان، چالشی در تغییر چشمانداز رقابتی به شمار میآمد که هر دو شرکت در سال ۲۰۰۵با آن روبهرو بودند. نتفلیکس تقریبا خیلی فوری کاهش ثبتنام کنندگان را احساس کرد اما هستینگز و مک کارتی مشکلات بزرگتری برای مقابله با راهاندازی بلاکباستر آنلاین داشتند. شایعات دربارهی ورود آمازون به بازار آنها از تابستان ۲۰۰۴ بیشتر و بیشتر شنیده میشد و در اواخر سپتامبر مدارکی منتشر شد که نشان میداد حقایقی پشت این شایعات است. جف بیزوس پیشبینیهایی را مشاهده کرده بود که نشان میداد فروش دی. وی. دی. به همان شکلی که فروش موسیقی، با ظهور اپل آیتیون استور کاهش یافت، از بین خواهد رفت. مانند فروشگاههای بزرگ خردفروشی، آمازون از فروش دی. وی. دی. سود به دست میآورد و میخواست تا زمانی که کسبوکار ارسال فیلم دیجیتال مانند آیتیون سودآور شود، آن را حفظ کند. اگرچه آمازون سیستم توزیعی نداشت که بتواند با سرعت نتفلیکس همراهی کند، اما این شرکت همه ملزومات مورد نیاز برای راهاندازی سرویس ارسال دی. وی. دی. از طریق ایمیل را تا زمانی که ارسال دیجیتال به واقعیت بدل شود، داشت. تد ساراندوس، مدیر محتوایی نتفلیکس، در اواخر سپتامبر اسناد محکمی از استودیوهای طرف قراردادش منتشر کرد که نشان میداد بیزوس سه تا شش ماه با راهاندازی یک سرویس رقیب و استفاده از مراکز توزیع فعلیاش فاصله دارد. منابع ساراندوس در این صنعت گفتند آمازون دستگاههای لازم را برای پالایش ایمیلها خریداری کرده و در مراحل پایانی توافق برای خرید فهرست فیلمها از استودیوهای فیلمسازی است. برای مطالعه بیشتر لطفا به فایل کتاب مراجعه کنید.